FELANMÄLAN

FELANMÄLAN.

Boendeportalen

Felanmälan ska i första hand göras via Boendeportalen.
Har du som hyresgäst inte aktiverat ditt Hogia-ID kontakta kontoret så får du en inbjudan.

De som inte har möjlighet att använda Boendeportalen kan alltid kontakta oss för felanmälan via servicetelefonen eller använda länken till felanmälningsformuläret nedan.

Fel eller skada som uppstår kan anmälas via vår Boendeportal.
Meddelande går direkt till våra fastighetsskötare.
Ditt ärende kommer åtgärdas så fort det är möjligt!

Felanmälan kan även göras via servicetelefon
vardagar mellan kl. 07.00 – 09.00
på telefonnummer 
070 – 661 72 50. 
På detta nummer tar någon av våra fastighetsskötare emot ditt samtal.

Observera att reparationer ej utföres efter arbetstidens slut kl. 16.00 och ej under helger annat än vid akuta fel.
Fel i tvättstugor och fel på enstaka motorvärmare åtgärdas ej under kvällstid eller helger. 

Uppstår akuta fel under dagen ringer ni som vanligt till kontoret 
tele. 0921 – 172 50.

Kontoret är öppet vardagar: 
08.00 – 15.00

Lunchstängt:             
12.00 – 13.00

Vid akuta fel efter kontorstid och under helger ring TEMPEST SECURITY:
010-457 77 63.

Till akuta fel räknas till exempel översvämning, fel på huvudsäkring, kyl/frys helt ur funktion och större stock i avloppssystem.

Störningsjour kvällar och helger, kontakta
TEMPEST SECURITY:
010-457 77 63

Polis: 114 14

I flerfamiljshus får man räkna med att någon har fest någon gång och att man hör lekande barn. Däremot finns det en gräns om vad som kan anses är normala störningar.

Om du upplever att din granne stör dig är det önskvärt att först kontakta din granne och meddela att du blir störd, det kan enkelt lösa upp situationen. Grannen kan vara helt ovetande om att de stör dig.

Störs du av dina grannar utöver vad som kan anses rimligt t.ex. hög ljudvolym, skrik och skrän i lägenhet eller i trapphus kan du göra en anmälan till Störningsjouren. Din anmälan är anonym men du måste ändå uppge ditt namn, adress och telefonnummer om Störningsjouren skulle behöva mer information om det rapporterade.

Det är först när vi på Lundströms Fastigheter får information om störningarna som vi kan åtgärda eventuella problem.

Om du själv stör kan du bli skyldig att betala för utryckningskostnaden samt riskera att ditt hyreskontrakt sägs upp.

Felanmälan till SAPPA 0774-444 744 mellan 8-22.